Fotowedstrijd Trekvogels 2023

Geplaatst op 01-12-2023  -  Categorie: Activiteiten  -  Auteur: Activiteiten

Ook dit jaar hielden we weer een fotowedstrijd, de vierde keer alweer. De uitreiking vond plaats na de snert op ons afsluitende evenement. Maar wat ging daaraan vooraf?

In juli openden we de speciale wedstrijd-appgroep. Hier moesten de foto’s in geplaatst worden. Aad was enthousiast en plaatste er meteen een. Maar voor de rest zagen we een tactisch optreden van de trekvogels: niet op de eerste dag al het kruit verschieten. De hele zomer lag nog in het verschiet met vele mooie vaartochten en fotomomenten.

De volgende foto kwam dus pas eind augustus binnen. Ook van Aad. Maar het vreemde was: hij stond er zelf op. En het was geen selfie. Tja gemaakt met zijn toestel door Saskia. En zo waren er meer. En wie gaat dan de winnaar worden? De inzender, de eigenaar van het toestel, degene die het knopje indrukte of de creatieve regisseur van de scene? De jury beslist.

Nog een paar oproepen tot deelname kort voor de deadline leverden een hele reeks nieuwe deelnemers op. De spanning steeg dan ook ten top. Heel verschillende beelden kwamen binnen. Vanuit heel Europa kayakvakantiefoto’s, wilde brandingtripjes, rustige zonsondergangen, mooie stadsgezichten, prachtige natuurfoto’s.
Vind daar als jury maar eens de mooiste foto’s uit. Appels hebben we met peren moeten vergelijken. Maar we zijn er uit gekomen en over de uitslag valt niet te discussiëren:

• Troetelprijs 2023: Zonsopkomst bij de lepelaars (foto door Rob K met toestel Helen)
  • Derde prijs 2023: Samenscholende trekvogels Weerribben (foto: Erika)
  • Tweede prijs 2023: Aad in de branding (foto: Saskia)
  • Eerste prijs 2023: kano met zoutwaterschapen (foto: Pim)

Trekvogels fotowedstrijd