Onze Club, de geschiedenis

Kanovereniging “De Trekvogels” is opgericht in 1930 door een kleine groep enthousiastelingen. Dit ging gepaard met belevenissen uit een oud jongensboek, die te lezen zijn in onze geschiedenis. Het clubje avontuurlijke starters is uitgegroeid tot een club met zo’n 120 leden.

Veel leden zijn wekelijks actief, anderen komen af en toe langs. Alles is mogelijk. Dat geldt ook voor de diverse disciplines die bij de Trekvogels beoefend kunnen worden. Je kunt bij ons toer- of zeetochten maken, wedstrijdvaren of kanopoloën. Het is maar waar je van houdt, en ja, sommige mensen kunnen niet kiezen …

Bij de Trekvogels kun je terecht met je eigen kano, maar er zijn ook kano’s beschikbaar voor clubleden. Leden krijgen een eigen sleutel van het clubgebouw, zodat ze op elk gewenst moment kunnen gaan varen.
De vereniging heeft een eigen botenwagen die wordt gebruikt voor verenigingsevenementen zoals het meedoen aan toernooien, wedstrijden, toer- en zeetochten.
Meer informatie vind je bij de verschillende disciplines.