Zeekanoën of Zeekajakvaren

Regelmatig kiest een groep zeekajakvaarders het ruime zoute sop. Ook worden er tochten gevaren op grote wateren als het IJsselmeer of één van Nederlands grote rivieren. Zo is er het bekende rondje Bol (naar het eiland Noorderhaaks bij Texel), de Aardappelbult (bij Zeeland) of een spannende tocht over de Waal (Bossche Bollen eten in Zaltbommel!).

Hierbij is het uiteraard van groot belang dat zowel de deelnemers als de kano’s beantwoorden aan de eisen voor dergelijke tochten, zoals door het Watersportverbond en de TKBN zijn vastgelegd. Ook varen we met gelijkgestemden van andere verenigingen of doen we mee aan bij één van de tochten of kampen van het Watersportverbond en TKBN.

De zeekajakvaarders sluiten ook regelmatig aan bij de activiteiten van de toervaarders. Zo zijn de meeste zeekanoërs van de Trekvogels ook op de dinsdagavonden, de vaste avond van de toervaarders, op de club te vinden.