Beginnen bij de Trekvogels

Als je voor het eerst bij de Trekvogels komt varen zorgen we er altijd voor dat je goed begeleid wordt. Je mag direct meevaren met de toerploeg, maar er zal altijd een ervaren Trekvogel bij je in de buurt zijn.

Afhankelijk van je eigen niveau en kunnen én de overige vaarders wordt de lengte en duur van je tochtjes steeds verder uitgebreid. Doordat er steeds ervaren kanovaarders meevaren leer je ontzettend veel en op deze manier leer je ook direct een leuke groep mensen kennen.

Heb je al ervaring Dan kun je meteen meevaren met de gevorderde vaarders. Een en ander hangt af van het weer, wie er die avond gaat varen of wat de wensen zijn. Er zijn veel mogelijkheden: natuur of stad, langzaam of snel, kort of lang en leden beslissen zelf.

Een leukere manier om te leren varen is er niet!

Afkoeling en verdrinking

Trekvogel-lid Rob Koster, zelf werkzaam geweest als ambulance-verpleegkundige, gaf op 17 januari 2023 een presentatie over afkoeling en verdrinking. Wat gebeurt er dan, hoe gevaarlijk is dat nu eigenlijk en wat kan je nog doen? Inclusief links naar filmpjes en meer informatie.

Open hier de sheets bij zijn presentatie.

De beste en belangrijkste bron is https://www.coldwatersafety.org/

Binnenvaartpolitiereglement BPR

De vaarregels waar ook kanoers mee te maken hebben, werden door Derco uitgelegd op de welkomstavond voor de nieuwe leden in november 2019.

Zijn overzichtelijke powerpoint vind je BPR in 15 miniuten

Daarnaast kan je voor verdieping naar wikipedia over BPR